Uteområdet i barnehagen og nærmiljøet

Vi er glade i å være ute både i barnehagen, og i skogen i nærmiljøet.

Uteområdet vårt brer seg rundt hele barnehagen. Terrenget er variert og kupert, og vi har ulike lekeapparater, og egen bålplass i "miniskogen". Barna får brukt hele kroppen på ulike måter, ved å klatre, sykle, balansere, huske, dumpe, spille fotball, skli og leke i lekehusene.

Våren/sommeren 2017 har vi hatt en stor oppgradering av utelekeplassen, og vi har nå spennende nye lekeområder rundt hele barnehagen.

Vi trenger bare å krysse veien, for å komme oss opp i skogen. Skogen byr på ulike stier og veier, og opp den ene veien kommer vi til vår egen gapahuk. Den flotte åpne plassen med gapahuken, brukes av alle barn og voksne i barnehagen. Vi tar ofte med oss mat når vi går på tur dit, enten medbrakt niste, eller vi griller pølser e.l. For barna er det mange opplevelser på veien opp til gapahuken, som f.eks å følge med på livet i maurtua, kaste steiner i den lille bekken, følge med på årstidsforandringene og plukke blåbær når det er tid for det.