Velkommen til oss

Sorknes Barnehage SA er en privat foreldre-eid barnehagen som ligger nederst ved Heksebergåsen på Frogner i Lillestrøm kommune. Barnehagen har fire avdelinger med 54 fulltidsplasser. Hakkebakkeskogen og Kardemommby er småbarnsavdelinger med 9 barn pr avdeling i alderen 1-3 år. Bakkebygrenda og Tiriltoppen er storbarnsavdelinger med 18 barn pr avdeling i alderen 3-6 år. Vi har 6 barnehagelærere på avdelingene i barnehagen, som tilsvarer pedagognormen, i tillegg til daglig leder.

Barnehagen har et stabilt personale der de fleste har jobbet hos oss i mange år, og vi har barnehagelærere på alle avdelinger. Vi serverer alle måltider (frokost, lunsj og ettermiddagsmat) i barnehagen, og vi har i tillegg varm lunsj fra cateringfirma 3 dager i uken.

Uteområdet til barnehagen består av både lekeplass og noe naturtomt, og vi har i tillegg kort vei til skogen der vi har egen gapahuk og bålplass. Uteområdet i barnehagen ble totalrenovert sommeren/høsten 2017 med bl.a. en mengde nye lekeapparater, nytt kunstgress på fremsiden og en grillhytte med tak i «mini-skogen», og fremstår i dag moderne og innbydende med muligheter for mange varierte og spennende aktiviteter for barna.

Åpningstiden er 0700-1700. Vi holder åpent hele sommeren, men har redusert åpningstid i ukene 28,29 og 30, da er åpningstiden 8.00-15.30. Barnehagen har fem planleggingsdager hvert skoleår, og er stengt disse dagene.